Entertainment

5 manieren om je evenement creatief vast te leggen!

Jouw evenement wordt een groot succes en iedereen mag het weten! Hoe kun je deze dag creatief vastleggen? In deze blog deel ik 5 originele manieren want er is namelijk méér dan alleen foto’s of een sfeervideo.

Het evenement is hét moment dat je er alles uit kan halen wat erin zit als het gaat om content. Zowel in tekst als beeld. Het delen van content na je evenement is om een aantal redenen heel belangrijk:

  • je mag trots zijn op het succes en dit delen. Dit helpt je in de groei van je bedrijf.
  • je wilt het momentum van het evenement rekken, zorgen dat bezoekers van je evenement nog lang er aan terugdenken.
  • bij kennissessies wil je zowel de bezoekers als de rest van je doelgroep informeren over wat er besproken is.
  • bij een terugkerend evenement is het ideale promotie!

1. Magazine

Je kunt je evenement laten vastleggen in een magazine. Hoe gaaf is dat? Vol foto’s en interviews met de sprekers en bezoekers. Dit is vooral interessant als je kennis wilt delen op je evenement. Het magazine is een mooi cadeautje voor alle aanwezigen, maar ook voor relaties. Als je wat minder budget hebt, kun je ook kiezen voor een digitaal magazine. Er zijn meerdere bedrijven die je hierbij kunnen helpen. Kijk bijvoorbeeld eens bij Blad in 1 dag of Instant Magazine.

2. Tekeningen

Ook tekeningen zijn een mooie manier om je evenement vast te leggen. Bijvoorbeeld met goede quotes die tijdens de presentatie gemaakt zijn. Of over belangrijke thema’s die besproken zijn. Je kunt ook het hele evenement in allerlei kleine tekeningetjes laten vastleggen op één groot vel papier. Wist je zelfs dat er kunstenaars zijn die een schilderij maken van je evenement?

3. Blogs van externe bloggers

Wat ook een goede manier is om je evenement vast te leggen, is door een blogger. Iemand die aansluit bij het onderwerp van je evenement en het liefst ook dezelfde achterban heeft als jij. Een van de voordelen van het inzetten van een (externe) blogger is dat hij/zij onbevooroordeeld en objectief vastlegt wat zij zien en horen. Geen marketing- en ‘wij van wc-eend’-teksten dus! Tenminste, als je de blogger lekker vrij laat en dat raad ik je wel aan. Met de blog kun je een nieuw publiek bereiken via de blogger en je kunt het gebruiken om je eigen achterban te informeren.

4. Foto(hokjes) mét inhoud

De vorige keer schreef ik al over fotohokjes. Nu denk je misschien: wat hebben foto’s van bezoekers met het vastleggen van mijn evenement te maken? Nou, heel veel als je het goed aanpakt! Laat ze bijvoorbeeld op een kleine krijt- of whitebord een vraag beantwoorden dat gaat over het evenement. Of laat ze een tip of interessante quote delen die ze gehoord hebben. Als je vervolgens de foto’s deelt, kijken mensen niet alleen maar naar veelal onbekende gezichten, maar krijgen ze ook op een leuke manier een samenvatting van de dag!

5. Een liedje of sketch

Ook iets tofs. Laat aan het einde van de dag, vlak voor je afsluit een artiest of cabaretier naar voren komen. Hij of zij was (eventueel onopvallend) al de hele dag aanwezig om te horen wat er besproken werd. Tijdens de afsluiting krijg je een samenvatting te horen in de vorm van een liedje of humoristische sketch. Dat is niet alleen vermakelijk, zo blijft wat er besproken is ook nog beter hangen. Zorg dan ook dat je het goed opneemt, zodat je het later nog eens kan delen!

(Foto tijdens Effectivent)

Samira Salman

Samira is oprichtster van EventGoodies en contentmarketeer. Ze struint het internet en evenementen af om eventplanners te inspireren met de mooiste innovaties en leukste goodies. Evenementen vernieuwen, mensen met elkaar verbinden en echt een geweldige en onvergetelijke dag bezorgen, dat is waar ze voor gaat.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Close
Close