Sponsoring

Bij event sponsoring biedt een partij financiële middelen aan in ruil voor reclame voorafgaand, tijdens of na afloop van het evenement. Dit kan zowel online als offline reclame zijn. Wanneer je als organisator voor sponsors kiest, dan verhoog je daarmee het beschikbare budget van het evenement. Een slimme aanpak dus, want daardoor is jouw begroting veel eerder sluitend. Voor je sponsors is het een toegankelijke manier om een specifieke doelgroep te bereiken voor de promotie van hun merk of producten.

Niet elke sponsor past goed bij een evenement. Dat is dan ook één van de redenen dat het vinden van sponsors best lastig kan zijn. Je doet er goed aan om vooraf na te denken over welke sponsors bij het evenement passen én welke sponsors jij daadwerkelijk iets te bieden hebt. Zorg voor een doordacht voorstel waarin je sponsorpakketten op maat aanbiedt. Dankzij een voorstel op maat is het aanbod extra interessant voor je potentiële sponsor is de kans groter dat ze toezeggen.

Meer over sponsoring

Back to top button
Close
Close