Beursdeelname

Meer sfeer op jouw beursstand? 5 creatieve alternatieven voor de rollup banner!

Designed by Designbolts

De rollup banner. Een veelgebruikt communicatiemiddel tijdens een beurs. De reden? Het is relatief goedkoop, neemt weinig transportruimte in beslag en is makkelijk op te zetten. Dat snap ik allemaal, heus! En als je een écht mooi, tof ontwerp hebt dan kan het er ook nog wel oké uitzien, maar ik denk dat je het tussen de letters door wel een beetje voelt… Ik vind het (verkeerd) gebruik van rollup banners heel erg zonde!

Waarom zijn rollup banners zonde?

Onpraktisch

Natuurlijk is het voor de standhouder makkelijk; je zet 4 rollup banners neer en je stand staat vol met jouw logo. Maar de meeste bezoekers komen aanlopen vanaf de zijkanten. Hoe zet je de banners dan neer op een manier dat ze goed te zien zijn en dat de achterkant (lelijk!) niet te zien is?

Sfeerloos

Ik vind sfeer belangrijk, óók tijdens een beurs. Een rollup banner is simpelweg niet heel sfeervol. Natuurlijk kun je de stand verder aankleden met meer sfeervolle attributen (planten, stoelen, kussens, hout, accessoires, noem het op…) maar dat gebeurd helaas niet vaak.

rollup banner joya
Designed by Freepik

Creatieve alternatieven

Gelukkig komen er steeds meer alternatieven voor de rollup banner. En sommigen zijn niet eens zo heel duur!

1. Schildersezel met forex

Een grote forexplaat met een goed design die op een schildersezel staat, is al heel anders dan een rollup banner. Voeg er wat groen aan toe en je hebt een sfeervol alternatief!

2. Verwijderbare sticker

Het is vaak zo dat je op een beursstand kiest voor een 1×1 meter opberghok. Dit is een optie als je voor standaard standbouw kiest en je wilt toch spullen opbergen. Maar, waarom zou je die witte 1 meter brede wand niet gebruiken als alternatief voor een rollup banner? Geen ‘lelijke’ achterkant, maar wel een sfeervol beeld. Althans, ook hier – design is key! 

3a. LED scherm – video

Bewegend beeld – yes please! Ik vind het altijd heel erg tof als er op een stand gekozen wordt voor bewegend beeld. Maar, ik blijf het zeggen, ook hier is design weer zó belangrijk! Geen geluid. Geen wilde beelden. Geen snelle overgangen. Neem de bezoeker mee in een sfeer en laat ze beleven waar jouw bedrijf voor staat. Wat ik wel een dik pluspunt vind; laat de bezoeker zelf bepalen wanneer/ of zij de video willen bekijken. 

3b. LED scherm – afbeelding

Een LED scherm kan ook heel mooi zijn voor een sfeervolle plaat. Door de LEDs komt een afbeelding veel meer naar voren en wordt de uitstraling wat intenser en meer helder. Verwerkt een LED scherm wel altijd in een mooie ombouwkast; geen draden, strakke achterkant en de mogelijkheid om bijvoorbeeld je logo aan de achterkant te plakken. 

Credits: grootbeeldscherm.nl

4. Frame met textiel doek

Je hebt ook mooie (aluminium) frames waar je een textieldoek in kan spannen zodat er een strak design ontstaat. Je kunt kiezen voor een enkelvoudig frame, als je ze bijvoorbeeld ophangt, of dubbelzijdig zodat je van 2 kanten een gaaf ontwerp kunt laten zien. Ook is het mogelijk om in het frame LED strips te laten zetten waardoor je doek helderder wordt en het er nog meer uitspringt!

Heb ik je niet kunnen overtuigen om voor jouw volgende beursstand niet te kiezen voor een rollup banner? Dat kan! Er zijn, naast bovengenoemde, nog veel meer creatieve alternatieven. Ik denk graag met je mee!

Toch een rollup banner? Check dan deze tips!

  • Kies altijd een sfeervol design. Bekijk mijn Pinterest bord voor wat inspiratie.
  • Maak van 3 rollup banners 1 grote afbeelding.
  • Houdt het ontwerp rustig. Kies voor een sfeervolle afbeelding om mensen mee te nemen in een beleving en maak er geen “flyer” van. 

Naast deze alternatieven kun je ook goed sfeer aanbrengen door groen toe te voegen aan je beursstand. Om verspilling tegen te gaan zijn er steeds meer toffe bedrijven die bijvoorbeeld planten verhuren! Jij een sfeervolle stand, maar er worden geen planten weggegooid. Wil je meer weten? Lees dan mijn vorige blog, waarin ik in gesprek ging met plant-expert Floor van Plantscapes! “In gesprek met een plant-expert: waarom groen op een beursstand?”

Gioia Gerritse

Hi! Ik ben Gioia en ik help bedrijven met het vertalen van een ruw idee naar een diamant van een visualisatie voor een beursstand, evenement of zakelijk interieur! Dit doe ik door een concept te bedenken wat qua sfeer volledig bij het bedrijf én bij de behoefte van de doelgroep past.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button
Close
Close