Goodiebag

Zo scoor je echt leuke items voor de goodiebag

Hoe vaak ben je wel niet thuis gekomen met een waardeloze goodiebag? Vol met flyers en folders die linea recta in het ronde archief verdwijnen. Verspilde moeite want zelfs het canvas tasje is lelijk en daar heb je er trouwens toch al 80 van. Dus ik hoor je denken ‘Maar HOE scoor ik nou echt leuke items voor in de goodiebag?’ Goed punt!

Trek de juiste conclusie

Voordat je klakkeloos besluit dat je überhaupt een goodiebag voor de bezoekers van jouw evenement wilt, sta er eens wat langer bij stil. Waarom eigenlijk? Wat is de meerwaarde ervan? En hoeveel tijd denk je dat het je kost om een goede goodiebag samen te stellen? Is dat de tijd en moeite waard? Doe het absoluut niet ‘omdat iedereen dat doet’. Misschien kun je beter concluderen dat het beter is om te focussen op een goed of leuk programma. Daar komen de bezoekers immers voor.

Durf kritisch te zijn

Ok, wil je ECHT graag een goodiebag? Durf dan kritisch te zijn! Weiger flyers en folders van leveranciers die niets toevoegen. Daag leveranciers of standhouders eens uit om een origineel fysiek product in de goodiebag te doen. Natuurlijk is dat kostbaarder dan een simpele flyer maar overtuig ze van de meerwaarde. Een origineel item is een goede manier om de bezoeker kennis te laten maken met het merk. Een waardeloze flyer kan soms zelfs anti-reclame voor het bedrijf zijn.

Kwaliteit boven kwantiteit

Investeer liever in één waardevol item waar de bezoeker echt wat aan heeft dan aan 8 items die worden weggegooid. Verplaats je in de doelgroep en probeer te bedenken waar ze gelukkig van worden. Extra leuk als je een haakje met het evenement kunt verzinnen. Origineel, waardevol en een goed verlengstuk van jouw event!

Benader de juiste merken

Het denkproces heb je inmiddels afgerond, nu is het tijd om de juiste merken te benaderen. Kies merken die 1-op-1 dezelfde doelgroep bedienen. Denk daarbij ook goed na over de waarden en visie van het merk en hoe dat past binnen de waarden en visie van het event. Hoe beter de match, des te groter de kans dat een merk aanhaakt.

In het kort zijn er twee gemakkelijke manieren om aan leuke items te komen;

  1. Direct via het merk. Snor op de website een emailadres of telefoonnummer op en benader ze. Nee heb je, ja kun je krijgen.
  2. Via een PR-bureau. Zij hebben veel merken in hun bestand en kunnen de bemiddeling doen.
Zie meer

Melanie Westdijk

Mijn naam is Melanie Westdijk en ik geloof heilig in de kracht van evenementen! There, I said it! Ik ben de founder van dit platform en Event Expert op het gebied van Eventmarketing. Ik heb inmiddels vele evenementen mogen organiseren voor hele toffe opdrachtgevers als Rituals, de NTR en Nedap! Maar het aller-aller-tofst vind ik om met opdrachtgevers de Event Strategie in te duiken. Hoe kun je méér uit een evenement halen? Hoe zorg je ervoor dat het niet alleen een leuk feestje wordt maar dat je doelen stelt, deze meetbaar én haalbaar maakt met als gevolg een hoge Return On Investment?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Close
Close